lördag 3 februari 2018

Utdelningsrapport Januari 2018


Då var det dags för min första utdelningsrapport, jag har nu månatliga utdelningar, och kommer därför uppdatera löpande med utdelningsrapporter för att jämföra hur mina utdelningar ökar med tiden. Detta kommer så klart bli mer intressant när jag har ett jämförelsevärde, det vill säga januari 2019. Men någonstans måste man börja.

Jag kommer inte göra ett avdrag på källskatten, den kommer jag få tillbaka om några år, och det är enklare att redovisa utdelningen istället för när jag får tillbaka min källskatt.

iShares S&P TSX Composite High Dividend Index ETF : 5,23 SEK
PowerShares S&P 500 High Div Low Volatility: 5,43 SEK

Totalt: 10,66 SEK

Som det ser ut nu kommer jag inte höja utdelningen i dessa ETF:er pga nuvarande lagstiftning, det som kommer skilja är helt är valutakursen, men förhoppningsvis kommer jag öka utdelningen i dessa på sikt.

Februari kommer även den bara ha utdelning från dessa ETF:er, det kommer mer spännande i mars då utdelningarna börjar rulla in på allvar!

Hur var er utdelning i januari 2018?

1 kommentar:

  1. Det blev cirka 350:- inkasserat under januari!
    Även jag ser fram emot mars, april och maj.

    Mvh,

    SvaraRadera